07 Februari 2009

PENGALAMAN PERTAMA MENAIKI KERETAPI































Aku memang suka naik keretapi.Dari zaman muda lagi aku kerap menaiki keretapi.Asal balik kampung pasti naik keretapi.Dulu keretapi tak pakai air-cond.Tingkap boleh buka.Dapatlah tengok kat luar.Tapi aku paling suka duduk kat pintu.Dapat tengok pemandangan.
Suatu hari aku bawa isteri dan anak-anak aku naik keretapi dari KL ke JB dan ke KL semula.Masa pegi kami naik tren Senandong Malam kelas 2.Bertolak dari KL jam 10.20 malam.Sampai JB jam 7.00 pagi.Dalam perjalanan anak-anak aku tak tidur.Diaorang tak tidur sebab inilah pengalaman pertama menaiki keretapi.Habis satu keretapi diaorang rayau.Asal tren berhenti pasti kitaorang turun.Punyalah seronok.
Sampai JB,kitaorang terus ke Danga Bay.Kat sana kitaorang mandi dan lepak je sebab tak ada apa-apa. Lepas tu pergi semula ke stesen keretapi untuk balik ke KL menaiki tren Express Rakyat jam 2.30 ptg.Sampai KL jam 8.00 malam.Esoknya semua tumbang keletihan.Apa taknya dua hari tak tidur.Sampai demam dibuatnya.Ape pun satu pengalaman yang menyeronokkan.




Tiada ulasan: